• Ви знаходитесь тут:

  • Головна
  • Охорона праці

ЗАТВЕРДЖЕНО:

Наказ по школі від _______ р., № __

ПОГОДЖЕНО:

Голова профкому ______________

Програма вступного інструктажу

з охорони працідля працівників

Телепинської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів

1. Загальні відомості про навчальний заклад, його кабінети, навчальні майстерні, спортивний зал. Характерні особливості організації навчально-виховного процесу, об'єкти підвищеної небезпеки.

2. Загальні правила поведінки на території навчального закладу. Розташування кабінетів, навчальних майстерень, спортивного залу, харчоблоку, медпункту, підсобних приміщень тощо.

3. Основні положення Закону України «Про охорону праці», Кодексу законів про працю, нормативних актів про охорону праці, вирішення спірних питань між роботодавцем та працівником. Система управління охороною праці, громадський контроль за охороною праці в навчальному закладі: обов'язки власника з охорони праці; обов'язки працівника щодо виконання вимог нормативних актів з охорони праці; права працівника з охорони праці при укладанні трудової угоди та під час роботи у закладі; відповідальність працівника за порушення вимог охорони праці; попередні та періодичні медичні огляди; соціальне страхування від нещасних випадків та професійних захворювань; навчання з питань охорони праці.

4. Трудовий договір, робочий час та час відпочинку. Правила внутрішнього трудового розпорядку навчального закладу, відповідальність за їх порушення. Колективний договір, пільги та відшкодування за важкі та шкідливі умови праці, порядок їх надання.

5. Охорона праці жінок та осіб, молодших за 18 років.

6. Основні небезпечні та шкідливі виробничі фактори, характерні для навчального закладу. Методи та засоби запобігання нещасним випадкам та професійним захворюванням, засоби індивідуального та колективного захисту. Питання електробезпеки.

7. Основні вимоги санітарії та гігієни праці.

8. Обставини та причини окремих характерних нещасних випадків та аварій, які стались у навчальному закладі та інших аналогічних навчальних закладах через порушення вимог охорони праці.

9. Порядок розслідування та оформлення документації щодо нещасних випадків та професійних захворювань.

10. Пожежна безпека. Способи та засоби запобігання пожежам, вибухам. Дії працівників при їх виникненні. Структурні підрозділи, найбільш небезпечні в пожежному плані. Протипожежний режим. Застосування первинних засобів пожежегасіння.

11. Перша (долікарська) допомога потерпілим. Дії працівників у разі нещасного випадку та аварії в навчальному закладі.

УРОКИ БЕЗПЕКИ І НЕБЕЗПЕКИ

Любі друзі! Ми спробуємо разом з Котигорошком та його друзями нагадати вам про всі небезпечні випадки й навчити, як треба себе поводити, щоб бути здоровим, і не створювати небезпечні ситуації для себе та людей, що вас оточують. Допоможемо вивчити правила, дотримуючись яких, ви будете знаходитися у безпеці, а ваші батьки не турбуватимуться за ваше життя та здоров'я.

Коли ви будете вивчати ці правила, то обговорюйте їх з мамами та татами, сестричками та братиками, тоді ви не тільки вивчите та зрозумієте їх, але й ваші родичі будуть їх знати та дотримуватись.

БЕЗПЕКА це:

• коли ти знаходишся біля батьків, друзів;

• нічого тобі не загрожує на вулиці, у школі, лісі, на дачі, у бабусі в селі та в інших місцях, де б ти не був;

• ти не хворієш;

• у тебе є свій куточок у домі;

• у тебе є улюблені книжки;

• тебе ніхто не журить, бо ти виконуєш правила поведінки;

• ти гарно вчишся;

• у тебе чистеньке та зручне взуття, одяг;

• тебе люблять батьки, сестри, брати, друзі;

• тобі гарно.

НЕБЕЗПЕКА це:

• коли тобі неспокійно. Чому? Бо ти ПОРУШИВ одне з ПРАВИЛ БЕЗПЕКИ.

Це, як ниточка за голочкою, потягне за собою ще більше неприємностей.

Приклад:

Батьки пішли до театру, а ти повинен був за цей час зробити УСІ УРОКИ. Ти зостався один. Тобі стало нудно.

Відразу подзвонив друзям та запросив їх до себе.

Гралися ви довго, і ти не встиг зробити ОДИН УРОК. Виникла НЕБЕЗПЕКА отримати двійку.

Ти НЕРВУЄШСЯ.

Ти вирішив прийти до школи раніше та у когось списати домашнє завдання.

Ти поспішаєш до школи. Переходиш вулицю там, де немає пішохідного переходу. У такому разі виникає НЕБЕЗПЕКА потрапити під машину. Ти встиг проскочити, але водій, перед машиною якого перебігав дорогу, щоб не збити тебе, сильно натиснув на гальма. Машину занесло, а за нею їхали ще машини, їм теж прийшлося гальмувати.

Ти створив НАДЗВИЧАЙНУ СИТУАЦІЮ для водіїв. Машини могли налетіти одна на одну і була б аварія.

А ти все ще маєш надію встигнути переписати домашнє завдання. Ти так швидко біг, що штовхнув іншого учня, впав сам. Виникла НАДЗВИЧАЙНА СИТУАЦІЯ, яка створила НЕБЕЗПЕКУ зламати руку чи ногу.

Але не тільки з тобою могло трапитись лихо. Той учень, якого ти штовхнув, теж міг упасти і отримати травму. Йому теж загрожувала НЕБЕЗПЕКА щось зламати чи пошкодити. НЕБЕЗПЕКА виникала на всьому твоєму шляху. І це тільки тому, що ти не встиг зробити тільки один урок.

Усім цим НЕБЕЗПЕЧНИМ СИТУАЦІЯМ можна було запобігти, якби ти послухав своїх батьків. Якби ти зробив спочатку уроки, а вже потім покликав своїх друзів гратися, то і сам би не нервувався (вів би себе відповідно), і не створював би НЕБЕЗПЕЧНИХ СИТУАЦІЙ для себе та інших.

НЕБЕЗПЕЦІ можна запобігти, якщо ти перед тим, як щось зробити, подумаєш, до чого це може призвести. Якщо ти будеш думати перед тим, як щось зробити, та будеш дотримуватись відповідних правил поведінки, то не створиш НАДЗВИЧАЙНУ СИТУАЦІЮ і твої дії не будуть загрожувати життю та здоров'ю твоїх друзів, родичів, інших людей.

Пояснення: НАДЗВИЧАЙНА СИТУАЦІЯ — це відхилення від НОРМАЛЬНОГО СТАНУ і при ній виникає НЕБЕЗПЕКА для тебе, оточуючих.

Випало багато снігу, від його ваги рветься дріт, ламаються дерева, людям важко йти по тротуару, а машини буксують на дорозі. ЦЕ НАДЗВИЧАЙНА СИТУАЦІЯ ПРИРОДНОГО ПОХОДЖЕННЯ

Ти сидиш увечері вдома та дивишся телевізор, мама на кухні готує вечерю, батько у другій кімнаті читає газету, і раптом загорівся телевізор — це НАДЗВИЧАЙНА СИТУАЦІЯ ТЕХНОГЕННОГО ПОХОДЖЕННЯ (ЛОКАЛЬНА).

Ви з мамою (батьком) йдете поруч із заводом, раптом на заводі трапився вибух, пожежа — це надзвичайна СИТУАЦІЯ ТЕХНОГЕННОГО ПОХОДЖЕННЯ (ОБ'ЄКТОВА)

Вибух на Чорнобильській атомній електростанції — це НАДЗВИЧАЙНА СИТУАЦІЯ ТЕХНОГЕН-НОГО ПОХОДЖЕННЯ (ГЛОБАЛЬНА).

ОСОБИСТА БЕЗПЕКА ВДОМА

Залишаючись вдома наодинці, ти повинен вести себе особливо обережно. Адже небезпечними можуть бути не тільки речі, а й люди. Таких людей називають злочинцями. Вони можуть нанести великої шкоди твоїй оселі або тобі.

Отож, якщо ти вдома сам, ЗАПАМ'ЯТАЙ:

1. НІКОЛИ НЕ ВІДЧИНЯЙ ДВЕРІ НЕЗНАЙОМЦЯМ.

2. НА ВСІ ПИТАННЯ НЕЗНАЙОМЦЯ ВІДПОВІДАЙ «НІ»

Пригадуєш казку про котика й півника? Через свою необачність півник декілька разів потрапляв до лап хитрої лисиці. І лише спритність котика рятувала його від неминучої смерті.

Мама з татом на роботі,

Вдома ти лишився сам.

Зачиняй міцніше двері —

Не супереч своїм батькам!

3. ТАКОЖ ТИ НЕ ПОВИНЕН ВІДЧИНЯТИ ДВЕРІ ЛІКАРЮ, СЛЮСАРУ, ЛИСТОНОШІ АБО НАВІТЬ МІЛІЦІОНЕРУ, ЯКЩО ТИ ОСОБИСТО НЕ ЗНАЄШ ЦИХ ЛЮДЕЙ.

Злочинці дуже хитрі і можуть перевдягнутися в кого завгодно.

4. ЯКЩО НЕЗНАЙОМЕЦЬ НАМАГАЄТЬСЯ ВІДЧИНИТИ ТВОЇ ДВЕРІ, ОДРАЗУ ПОДЗВОНИ В МІЛІЦІЮ ПО ТЕЛЕФОНУ 102 ТА НАЗВИ СВОЮ ТОЧНУ АДРЕСУ.

Якщо хтось в твою квартиру

Хоче вдертись як ведмідь,

Ти одразу клич на поміч -

Не вагайся ні на мить.

5. ЯКЩО ВДОМА НЕМАЄ ТЕЛЕФОНУ, КЛИЧ НА ДОПОМОГУ З ВІКНА АБО З БАЛКОНА.

6. НІКОЛИ НЕ ВІР ТИМ ЛЮДЯМ, КОТРІ ГОВОРЯТЬ, ЩО ПРИЙШЛИ ЗА ТОБОЮ НА ПРОХАННЯ БАТЬКІВ, ЯКЩО БАТЬКИ САМІ НЕ ПОПЕРЕДИЛИ ТЕБЕ ПРО ЦЕ.

Якщо дядько незнайомий скаже:

«Тато повелів, щоб тебе я в день погожий

У кінотеатр повів».

Ти не вір йому одразу,

Подзвони скоріш батькам,

Розпитай у них, чи можна

Вірити таким дядькам.

Запам'ятай, а краще запиши на аркуші паперу номери телефонів сусідів та номери робочих телефонів батьків.

Коли незнайомці по телефону тебе запитають, чи батьки вдома, кажи, що вони відпочивають або зайняті.

Програма вступного інструктажу

з безпеки життєдіяльності для учнів

Телепинської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів

1. Загальні відомості про навчальний заклад, його кабінети, навчальні майстерні, спортивний зал. Характерні особливості організації навчально-виховного процесу, об'єкти підвищеної небезпеки.

2. Загальні правила поведінки на території навчального закладу. Розташування кабінетів, навчальних майстерень, спортивного залу, харчоблоку, медпункту, підсобних приміщень тощо.

3. Обов'язки учня щодо виконання вимог з безпеки життєдіяльності; відповідальність працівника за порушення вимог з безпеки життєдіяльності; періодичні медичні огляди; соціальне страхування від нещасних випадків; навчання з питань безпеки життєдіяльності.

4. Статут школи, відповідальність за його порушення.

5. Охорона праці осіб, молодших за 18 років.

6. Основні небезпечні та шкідливі виробничі фактори, характерні для навчального закладу. Методи та засоби запобігання нещасним випадкам, засоби індивідуального та колективного захисту. Питання електробезпеки.

7. Основні вимоги санітарії та гігієни праці.

8. Обставини та причини окремих характерних нещасних випадків та аварій, які стались у навчальному закладі та інших аналогічних навчальних закладах через порушення вимог з безпеки життєдіяльності.

9. Порядок розслідування та оформлення документації щодо нещасних випадків.

10. Пожежна безпека. Способи та засоби запобігання пожежам, вибухам. Дії учнів при їх виникненні.

11. Перша (долікарська) допомога потерпілим. Дії учнів у разі нещасного випадку та аварії в навчальному закладі.

Кiлькiсть переглядiв: 765

Коментарi